بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن | above | 13799

سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما بازدید کننده گرامی. کیفیت فایل بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن بالاست. به همین خاطر قیمت محصول کمی زیاد است ولی مطمئن باشید از خریدتون پشیمان نخواهید شد، چراکه ما بهترین فایل ها را به شما معرفی خواهیم کرد. توجه: در پراخت های اینترنتی گاها گزارشاتی هموچون پرداخت ناموفق مطرح شده است.. اگر شما هم برای خرید بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن با مشکلی روبرو شدید، از روش هایی مانند تغییر کارت بانکی، تغییر مرورگر و یا تغییر درگاه بانک عامل استفاده کنید. احتما مشکل حل می شود.

پول گدائی نکنم نمی توانم ھیچ بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن کاری انجام دھم.می بایست ھرچیزی را بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن کھ لازم داشتم خریداری کنم.انتخابی دیگر بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن نداشتم.درآن لحظھ درمیان ناپاکی ظاھری ویک بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن تکّھ پارچھ کھ پوشیده بودم چیزی بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن جز یک گدا نبودم.یک گدا کھ بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن حتی یک کیف ھم نداشت.فقط خودم

بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن

بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن

هدف از این تحقیق بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات

69

حجم

0/889 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

doc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن

نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر

تحقق یادگیری مادام العمر،  ماموریت محوری موسسات آموزش عالی است.  موسسات و دانشگاه ها با اطمینان از این كه افراد،  توانمندی های فكری لازم را برای استدلال و تفكر انتقادی كسب كرده اند و با كمك به آنان در ساختن چارچوبی برای این كه چگونه یادگرفتن را یاد بگیرند،  مبانی رشد مستمر در حیات شغلی و نیز ایفای نقش به مثابه شهروندان و اعضای آگاه جامعه را در اختیار آنان می گذارند.

 امروزه دانشگاه ها و دیگر موسسات آموزش عالی به عنوان حوزه های صلاحیت كلیدی برای رشد و توسعه یادگیری مادام العمر در نظر گرفته می شوند.  بنابراین،  در بسیاری از كشورها فشارهایی بر چنین موسساتی به منظور گسترش و توسعه آنها وجود دارد.  دانشگاه ها باید در جهت تغییر در برنامه های درسی و فن تعلیم و تربیت در راستای آمادگی بیشتر افراد برای حضور در جامعه دانش محور گام بردارند.

 شواهدی دال بر تغییر برخی از موسسات و دانشگاه ها در راستای ایفای این نقش وجود دارد.  تعدادی از مطالعات در خصوص یادگیری مادام العمر دركشورهای مختلف،  نشان دهنده چگونگی تغییر نظام های آموزش عالی در جهت برخوردی مناسب با برخی از نیازهای یادگیرندگان مادام العمر است و این تغییرات بر جنبه های گوناگونی همچون سیستم اجرایی دانشگاه،  بودجه بندی،  منابع،  طرح ریزی و ارتباطات اجتماعی مختلف موثر است.  نتایج مطالعات نشانگر تغییر محیط آموزش عالی است؛ چنین تغییراتی مشخصه و نقش موسسات آموزش عالی را باز تعریف می نمایند.  چنین تغییراتی،  تا حدودی،  پاسخ به تغییرات سیاست ملی است.  همان طور كه فیلد حدس زده است مفاهیم و رویكردهای یادگیری مادام العمر،  به طور فزاینده ابزاری برای اصلاح و نو سازی آموزش و سیستم های آموزشی است.  به ویژه دولتها،  مشوق موسسات آموزش عالی برای توسعه یادگیری مادام العمر با ارجاع به سه هدف بنیادی آموزش یعنی توسعه فردی،  پیوستگی اجتماعی و رشد اقتصادی هستند.  

توسعه نگرش های یادگیری مادام العمر مستلزم توسعه مهارت های جدیدی مانند جمع آوری اطلاعات و رشد نگرش های ویژه و تمایلات مرتبط با یادگیری است.  موسسات آموزشی باید به شیوه ای سازماندهی شوند تا یادگیرندگان مهارت های اجتماعی،  مهارت های یادگیری،  مهارت های زندگی و مهارت های به چنگ آوری فرصت های یادگیری را كسب نمایند و توانمندی سواد كامپیوتری در تلفیق با نیازهای جامعه اطلاعاتی را به دست آورند.  به عبارتی،  برای دستیابی به این مهارت ها باید برنامه درسی مبتنی بر مهارت و برنامه های آموزشی حمایتی همانند استفاده از نرم افزارهای آموزشی و شبكه های ملی و بین المللی فراهم شود تا یادگیرندگان مادام العمر پرورش یابند.

 هدف مهم از رویكرد یادگیری مادام العمر در محیط ها و موسسات آموزشی و دانشگاهی،  كاهش شكاف بین یادگیری رسمی (یادگیری مدرسه و دانشگاه) و یادگیری در محیط كار است.  برای این منظور باید به 2 سوال كدام" كدام مهارت های پایه در دنیایی كه اطلاعات و مهارت های حرفه ای با گذشت یك دهه منسوخ می شود،  مورد نیاز هستند؟" " و چه تغییری در مدارس و دانشگاه ها داده شود تا یاد گیرندگان برای عمل در محیط هایی كه نیازمند مشاركت،  خلاقیت،  طرح مسایل و دانش توزیع شده است،  آماده شوند؟" پاسخ داده شود.  

یادگیری رسمی نقش محوری در چارچوب نظری یادگیری مادام العمر ایفا می نماید.  تمایلات و گرایشات به سمت یادگیری مادام العمر در ابتدای كودكی آغاز می شود و می تواند از طریق فرایندهای رسمی تحصیل، ‌افزایش یابد یا بازداری شود.  اگر چه عبارت یادگیری مادام العمر،  به شكل برجسته ای در خیلی از منشورها و بیانیه های ملی مشخص می شود،  اما ارتباطات كمی بین عملكرد رایج در آموزش رسمی و درك راهبردها و عوامل پیشبرنده یادگیری مادام العمر وجود دارد.  خیلی ها بر این باورند كه ضعف شدیدی در سیستم آموزشی برای ایجاد ارتباط و توانایی مشاركت در آموزش مادام العمر وجود دارد.  آموزش باید مجذوب یادگیری مادام العمر باشد،  اما این موضوع ضمانت كافی نمی دهد كه افراد ظرفیت و اشتیاق دنبال كردن یادگیری را از این طریق توسعه دهند.  

منحصر به فرد سازی،  انعطاف پذیری و تمركز بر یاد گیرندگان و یادگیری ( به جای تمركز بر مربیان و تدریس ) ،  ایجاد محیط های یادگیری قوی كه در آن دانشجویان كاشف و سازندگان دانش هستند از مهمترین نگرش ها در پارادیم یادگیری مادام العمر در آموزش عالی است

آموزش عالی باید هوشیار به این واقعیت باشد كه یادگیری مادام العمر برای هر كشوری برای رسیدن به سطح لازم از پایداری،  داشتن اقتصاد سالم بومی،  توسعه اجتماعی،  خلاقیت فرهنگی توسط دانش بهتر،  درك میراث فرهنگی،  دستیابی به استانداردهای زندگی عالی،  توازن داخلی و بین المللی،  صلح بر اساس اندیشه های بشری،  دموكراسی،  تحمل و احترام دوطرفه لازم است.  

آموزش عالی طی دهه های اخیر با مزیت قابل توجه وجود اندیشمندان و دسترسی به تجهیزات پیشرفته برای تجربه،  تدریس و یادگیری،  برتری خود را حفظ نموده و همان طور كه كناپر و كروپلی بیان می نمایند،  دانشگاه و آموزش عالی به دلیل نقش مهم در كمك به تشكیل سیستم یادگیری مادام العمر،  نیازمند توجه و رسیدگی شایسته ای هستند؛ این امر ناشی از آن است كه دانشگاه ها،  ارزش ها و شیوه های عمل را در بسیاری از ابعاد جامعه تحت تأثیر قرار می دهند.  از جمله این تأثیرات آن است كه از سویی جوامع به طور فزاینده مبتنی بر دانش شده اند و از سوی دیگر،  دانش موضوع اصلی دانشگاه هاست.

دانشگاه ها می توانند و باید عرصه بزرگی برای یادگیری مادام العمر فراهم كنند.  با توجه به این ویژگی،  اكثر اندیشمندان و دست اندركاران آموزش عالی تشكیل سیستم یادگیری مادام العمر را پیشنهاد نموده و آن را به صورت سیستم یادگیری كل گرایی تعریف می كنند كه به آموزش رسمی مانند آموزش عمومی و آموزش عالی محدود نمی شود.  بلكه شامل آموزش بزرگسالان،  آموزش جمعی و یادگیری در محل كار نیز می شود.  همچنین شامل فرصت هایی برای دسترسی به یادگیری در سایر محیط هایی مانند رسانه ها،  كتابخانه ها،  گروه های اجتماعی و مذهبی و پایگاه داده های الكترونیكی است كه به طور متداول محل یادگیری تلقی نمی شوند.

 این موسسات،  نه تنها می توانند انتقال دهنده دانش باشند بلكه می توانند دانش جدیدی تولید كنند و نخبگان جامعه را برانگیزانند تا به ارایه اندیشه های آگاهانه بپردازند.  همچنین،  دانشگاه ها می توانند از طریق ارایه دوره ها و آموزش های متنوع،  ایجاد كرسی های استادی بین المللی و تبادل استاد و دانشجو میان كشورها،  اطمینان دهند كه بهترین آموزش به طور گسترده ای در دسترس همگان قرار گیرد.  علاوه بر این،  دانشگاه ها وظیفه مهمی در تربیت مدرسان بر عهده دارند و اساتید دانشگاه ها می توانند نقش مهمی در بكارگیری استراتژی های تدریسی كه برای یادگیری در طول زندگی لازم است،  ایفا كنند.  در نتیجه،  می توان گفت كه تجارب یادگیرندگان در آموزش عالی،  پیامدهایی برای یاد دهی / یادگیری در تمام سطوح نظام آموزشی به دنبال دارد.  

چالش مهم در این زمینه،  قطع ارتباط بین موسسات پژوهشی و آموزش عالی با فارغ التحصیلان است.  بنابراین دانشگاه ها برای آن كه بتوانند نقش فعال و موثری در زمینه یادگیری مادام العمر ایفا نمایند،  باید در ایجاد ارتباط با فارغ التحصیلان خود موفق باشند و این امر،  باید هدف طرح یادگیری مادام العمر موسسات آموزش عالی و دانشگاه باشد. 

فهرست مطالب

فصل دوم

پایان نامه در زمینه یادگیری مادام العمر

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

👇محصولات مشابه با بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن👇

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه پرسشنامه سواد يادگيري مادام العمر (لي و تساي ، 2007) خلاصه مبحث مدیریت ناب در آموزش عالی مربوط به درس تحلیل تئوری های سازمان ومدیریت در آموزش عالی خلاصه مبحث مدیریت ناب در آموزش عالی مربوط به درس تحلیل تئوری های سازمان ومدیریت در آموزش عالی نوآوری در آموزش عالی و بررسی ابعاد و مدلهای نوآوری دانشگاهی مقاله بررسی جایگاه کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در آموزش عالی تحقیق چالش ها و موانع مدیریت دانش در آموزش عالی پاورپوینت تحقیق آسیب ها و ارزیابی عملکرد آموزش عالی ایران

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوينت بررسي مسجد ملا اسماعيل يزد پاورپوینت بررسی آثار و زندگی سهروردی مبانی نظری و پیشینه تحقیق نیازهای بنیادین روانشناختی 35 صفحه پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری حسابداری (جلد دوم) دکتر شباهنگ با موضوع بازنشستگی و سایر مزایای بعد از آن چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ازدواج مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقص بینایی 30 صفحه Language Testing and Assessment An advanced resource book Glenn Fulcher and Fred Davidson پرسشنامه سازگاری دانشجویان فرحبخش (1390) با نمره گذاری، روایی و پایایی پاورپوینت مدیریت محصول در بازاریابی ورزشی دانلودکارآموزی - پيمانكاري در ايران 59 ص دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی جانبازان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC پرسشنامه بررسی میزان اهمیت عوامل موثر بر توسعه آینده بازار ارگانیک طبقه بندی انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات با توجه به میزان ساختاریافتگی تصمیمات پدافند غیرعامل در نهضت عاشورا

👇کلمات کلیدی👇

ابعاد یادگیری یادگیری مادام العمر پایان نامه یادگیری مادام العمر ابعاد یادگیری مادام العمر یادگیری مادام العمر در دانشجویان نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر